Mzee Gregory R.I.P.

Vandaag bereikte ons het bericht dat Gregory Mundeba kort geleden is overleden.

Mzee Gregory heeft sinds 1960 in Ndala Hospital gewerkt, aanvankelijk als assistent in de verpleging. In 1980 en 1981 studeerde hij op de laboratoriumschool in Dodoma en vervolgens werkte hij zowel in het laboratorium als de IV unit. Hij ging goed om met de basale omstandigheden, maar zorgde altijd voor veilige, steriele infusie vloeistoffen. Hierin bleek hij vele jaren onmisbaar. Zelfs jaren na zijn pensioen ging hij op contractbasis verder met het bereiden van de vloeistoffen. Inmiddels is de IV unit gerenoveerd en had hij vorig jaar het stokje overgedragen aan zijn opvolgers.

We herinneren Mzee Gregory als een vriendelijke en altijd vrolijke man, die altijd meedacht om met beperkte middelen zo goed mogelijke patiƫntenzorg te leveren. We zullen hem missen. RIP Mzee Gregory.